Jérica -- 20 Km.

EXCURSIÓ PER L'ACABA DE JÉRICA

Vam eixir sobre les 9.30 de l’Estació de RENFE, per a agarrar el camí d’Arenachos, que segueix el recorregut de la Sèquia Major, fins a la carretera de Novaliches - Gaibiel, que vam creuar per a seguir pel camí de “lasPerdigueras”. Vam creuar la via del ferrocarril per un xicotet pont-aqüeducte per a arribar a la Creu Coberta, monument de caràcter religiós del segle XVIIque consisteix en una creu de ferro sobre un pilar i basament de pedra. La ditacreu està protegida per un sostre de teula sobre volta de creueria que descansa en quatre pilars. S’aprecien restes de la decoració primitiva en la volta.

Vam continuar la marxa creuant el riu Palancia per un antic pont “el pont vell”, que data també del segle XVII, per a agarrar l’antiga “viaminera” per la qual es transportava el mineral de ferro des de “OjosNegros” fins al Port de Sagunt. Hui s’ha transformat en una “Via Verda”per a l’ús de senderistes i ciclistes.

Vam esmorzar en les ruïnes de l’Estació de la Devesa i es van repartir uns “pins” obsequi de l’Ajuntament de Jérica.

Desprès de l’esmorzar s’inicia una llarga però moderada pujada entre densos pinars, és l’anomenada “rocha de Mataburros”, que acaba en “Los Albares”, quasi tot el terreny ací és cultiu d'ametllers que en esta època estan en plena floració. Les vistes des de l’alt són espectaculars, divisant-se el pantà del Regajo en tota la seua amplitud.

Vam efectuar una parada de reagrupament en la Capillica. És un pilar emblanquinat amb la imatge de la Cova Santa per a indicar als pelegrins el camí cap a la Cova.

Tornem a creuar el riu Palància, esta vegada per la Font de la Garaballa, i vam acabar l’excursió entrant en la població per l’antiga carretera Nacional (1 Km).

Tornar a les caminades de l'any