Serra d'Irta: Platja del Pebret - Mas del Senyor - Platja del Pebret -- 12 Km.

Per a poder començar la caminada anirem des d'Alcossebre fins a la platja del Pebret pel camí de terra que porta passant per la Torre Abadum a Peníscola. Començarem a caminar en direcció Nord (Peníscola), agafarem a la nostra esquerra, en la colada del Pebret, el PR-V.194-3 que ens portarà, per un camí carreter que puja fent ziga-zaga des de la costa, fins a un conjunt de ruïnes de què s'especula que són les restes del poblat medieval d'Irta. Arribarem des de la cornisa des de la que s'albira el pla del Pebret seguint primer una senda que es convertix desprès en pista fins al Mas del Senyor. En el Mas del Senyor hi ha una frondosa omeda junt amb un brollador, així com algunes dotacions consistents en taules i bancs de fusta, papereres i un panell informatiu. Des del Mas del Senyor agafarem el PR.V-194 en direcció sud. Es una pista de terra. Es passa junt al Pou del Moro fins a l'encreuament amb el camí d'Irta, on es troba una barraca de volta de construcció moderna, rèplica dels refugis rurals de pedra en sec i falsa cúpula típics de la zona del Maestrat. Girem a l'esquerra continuant en descens fins a la costa, on s'arriba a la colada del Pebret, via pecuària que discorre paral·lela al litoral en tota la comarca i l'únic tram de la qual no asfaltat és el que cobrix el trajecte des de la partida de Pitxells, a Peníscola, fins a les voltants d'Alcossebre. Prendrem la colada cap a l'esquerra per a arribar a continuació a la platja del Pebret, on es troba les restes del quarter de carrabiners que, fins mediat el segle XX, es va utilitzar per al control del contraban en esta zona del litoral. Junt amb el quarter es pot observar un xicotet camp de dunes que constituïx un dels últims vestigis d'este ecosistema en el litoral de Castelló. Este és el punt en què hem començat la nostra caminada i en la que l'acabarem. Podent tots a què els abellisca banyar-se i, per descomptat, dinar.