Cirat - Salt de la Novia - 16 Km.

Eixim des de la Plaça Major de Cirat. En arribar a Cirat hi ha una indicació de centre de la població. Continuem pel carrer del Comte de Cirat fins a arribar a una torre (Torre del Comte) allí hi ha una entrada a la Plaça Major, i poc més avant hi ha una altra plaça amb un Centre Cultural on es pot deixar el cotxe.Ruta circular. La ruta transcorre quasi tota per camí de terra. Els boscos que ho rodegen són bonics. Sempre per pista, anem caminant fins a la Cova Fonda, que no se si és la de la foto o una que hi ha davall aquesta. Continuem avançant i ix al nostre pas una font. Més avant trobem la Font de Torres. No sabem si és potable. Abans d’arribar al mirador del Salt de la Novia veiem una senda que baixa a la cascada que hi ha abans del bot. Baixem i hi ha un bonica toll. L’aigua està gelada. Tornem a la pista i anem a la cerca del camí que ens porta al Salt de la Novia. És bonic aquest racó i aprofitem per a donar-nos un capbussó de 30 segons. Que freda!. Tornem al camí i busquem la senda del Castell. Primer descendeix fins al Barranc de les Salines i la vegetació quasi la tapa. A mesura que torna a ascendir es fa més clara. Arribem al Castell, o el que queda d’ell. No hi ha molt a veure. Arribem a Cirat sense punxar-nos. Valoració: Ruta fàcil, ja que quasi tot el camí transcorre per camins de terra. El racó del Salt de la Novia és el més interessant. De Tio Canya