Mas de la Roca - Naixement Riu Cérvol -- 11,6 Km.

Altitud mínima: 817 metres, màxima:1.090 metres - Desnivell acumulat pujant: 522 metres, baixant: 518 metres
Grau de dificultat: Moderat - Temps aproximat: 4 hores 20 minuts - Finalitza en el punt de partida (circular): Sí
 Marxa ideal per a realitzar en mesos de maig, juny o setembre. Ja que transcorre per zones ombries i amb diversos tolls de riu on et pots tirar el capbussó si la calor estreny. La marxa ix un poc abans del Mas de la Roca, per a accedir a l’eixida cal desviar-se de la N-232 uns 5 km abans d’arribar a Morella (passada la Torreta i abans d’arribar al pont del Bergantes, poc després de la desviació a Vilafranca) s’agafa una pista asfaltada que ens porta uns 5 km amunt a l’eixida de la caminada. Veurem abundants alzines centenàries a l’anada es desvia per la Font de la Donzella per a abaixar al Riu Cérvol i anar paral·lels a ell (de vegades es perd la senda pel que t’orientes per la direcció que has de seguir, el GPS i el sentit comú. Tot val) fins a arribar a una balma baix d’ella es troba el Toll Blau una dels llocs mes bonics de la ruta, després de baixar al i tornar a pujar a la balma, ens encaminem a la Torre Carcellera, una Masia damunt de la roca i des d’allí vorejant-la al naixement del Riu Cérvol on tenim un altre toll per al capbussó si abelleix). Després de disfrutar d’aquest paratge tornem a tancar el círcol fins a la Torre Carcellera i d’ací per una senda que puja, tornada a l'inici de la ruta. NOTES DE L'AUTOR: Encara que són menys de 12 km mereix al pena dinar en ruta, ja que part de la caminada transcorre per senda poc visibles i gens visibles, fàcil de perdre’s si se’n va amb presses, per un altre costat la xopada els els tolls requereix tranquil·litat, no presses per a acabar abans del menjar. Per descomptat molt recomanable ficar en la motxilla vestit de bany, sabatilles de riu i tovalla.

PERFIL
Clic per tornar a la caminada